czwartek, 23 kwietnia 2015

Rower górski a hamulce


rower górski

W górach hamulce są jednym z najważniejszych komponentów roweru. Muszą być całkowicie niezawodne, To od nich zależy nasze bezpieczeństwo. Podczas zakupu jednośladu zwróć szczególną uwagę na ten element, a podczas jego konserwacji i serwisowania dopilnuj, by hamulce zawsze były w dobrym stanie.
Co jest ważne w rowerze do jazdy po górach? Oczywiście grube, mocno żłobione opony. Oczywiście sprawne przerzutki, które będą szybko i skutecznie zmieniać biegi i nie będą się psuły nawet przy bardzo częstym używaniu. Oczywiście hamulce. Sprawne, odporne na czynniki zewnętrzne, mocne i bezawaryjne. Takie, które nie odmówią posłuszeństwa w najmniej oczekiwanym momencie i takie, które dadzą rade najbardziej stromym spadom.

Jeśli chodzi o rower górski, najczęściej stosowanym typem są hamulce V-brake oraz hamulce tarczowe. Warto dowiedzieć się, czym dokładnie różnią się oba typy.

To hamulce tarczowe są najdroższe i najlepsze. Dlaczego? W trasie nigdy nie wiesz, co Cię spotka i na jakie warunki trafisz. Twój rower górski powinien być wytrzymały i przystosowany do trudnych warunków. Takie też musza być hamulce. Tarczówki dobrze znoszą wodę, błoto, piach i brud. Są bardziej wytrzymałe niż V-brake. W razie uszkodzenia obręczy, mogą dalej działać. Jaka jest więc ich wada? Są droższe i stosuje się je w lepszych rowerach. Koszt samych hamulców to zwykle ok. 400 zł.

Dobre V-brake również bywają zupełnie wystarczające. Mają jednak mniejsza odporność na czynniki zewnętrzne, a w przypadku uszkodzenia obręczy nadają się do wymiany. Są jednak tańsze i są stosowane w bardziej podstawowych modelach.

Od Ciebie będzie zależało, za co zdecydujesz się zapłacić i ile będziesz chciał przeznaczyć na swój rower górski. Wszystko zależy od tego, jak często jeździsz i na jak trudne trasy. Podczas zakupu warto wziąć to pod uwagę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz