Pierwszy, dobrze znany rodzaj to linka.
Najczęściej stalowa, gęsto pleciona, powleczona osłoną. Linki są
niestety łatwe do przecięcia. Najczęściej nie są wcale grube i
osłonka skrywa jedynie prowizoryczne zabezpieczenie. Linki przydadzą
się jedynie jako dodatkowe zabezpieczenie roweru.
Drugi typ zabezpieczenia to tak zwany
U-lock, czyli stalowy pałąk, przekładany przez ramę i miejsce, do
którego chcemy przypiąć rower. Dobre u-locki są wykonywane ze
specjalnie utwardzanej stali i mają zamki zabezpieczone przed
podważeniem. Pałąk powinien mieć większą średnicę. Jest to
zabezpieczenie droższe od linki, ale o wiele bardziej skuteczne.
Można spokojnie powiedzieć, że daje ono dobra ochronę przed
kradzieżą i o ile nie pozostawiamy jednośladu na noc w odludnym
miejscu, jest mała szansa, że ktoś je sforsuje.
Do wyboru mamy również zabezpieczenia
typu łańcuch. Jest to skuteczne zabezpieczenie, choć trzeba na nie
wydać nieco więcej. Jego wadą jest stosunkowo duża waga, która
będzie wynosić przynajmniej 2 kg. Jest to zabezpieczenie
konkurencyjne dla U-locka, o podobnej skuteczności.
Możemy również zastosować blokady
na koła roweru. Najczęściej używa się ich w rowerach miejskich.
Blokada obejmuje obręcz i oponę oponę, nie pozwalając na ruszenie
roweru z miejsca. Zabezpiecza również przed kradzieżą tylnego
koła. Blokada na koło sprawdzi się jako uzupełnienie innych
zabezpieczeń i tak powinna być traktowana.
Łącząc linkę czy jeszcze lepiej
U-lock z blokadą na koło, zyskamy dużą pewność, że nasz rower
pozostanie na swoim miejscu,gdy nie będzie nas w pobliżu. Jeśli
wydaliśmy na niego większą gotówkę, warto przeznaczyć również
pewną kwotę na dobre zabezpieczenia. Będzie to opłacalna
inwestycja, biorąc pod uwagę ryzyko utraty roweru.
Jeżeli szukasz wysokiej jakości zapięć rowerowych to sprawdź ofertę BikeSalonu: http://www.bikesalon.pl/zapiecia
Jeżeli szukasz wysokiej jakości zapięć rowerowych to sprawdź ofertę BikeSalonu: http://www.bikesalon.pl/zapiecia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz